Service

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.92″ background_image=”http://blendtecshop.nl/wp-content/uploads/2018/11/banner-blendtec.jpg” custom_css_main_element=”border-bottom: 5px solid red;||”][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.92″ header_font=”Roboto Condensed|700||on|||||” header_text_align=”center” header_text_color=”#ffffff” header_font_size=”56px”]

SERVICE

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″][et_pb_row _builder_version=”3.0.48″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.92″ text_font_size=”20px”]1. Algemeen

NXT Retail producten zijn met de grootste zorg geproduceerd en zijn van hoge kwaliteit. Indien onverhoopt toch problemen worden ondervonden, wordt aangeraden eerst de gebruiksaanwijzing zorgvuldig te raadplegen. Ook kan er contact worden opgenomen met NXT Retail service afdeling via service@nxtretail.nl

2. Erkende dealers
Deze service en garantie afhandeling is alleen van toepassing op de door NXT Retail erkende Nederlandse relaties. De producten dienen ook gekocht te zijn bij deze erkende relaties c.q. de producten dienen gekocht te zijn bij NXT Retail Benelux BV. Indien een product gekocht is bij een niet erkende relatie verwijzen wij de retail relatie en/of consument door naar de betreffende fabrikant in de verschillende landen.

3. Garantie
De minimale termijn voor wettelijke garantie op NXT Retail producten is 2 jaar.
Binnen de garantietermijn zal NXT Retail alle gebreken die het gevolg zijn van materiaal- en/of productiefouten kosteloos repareren of het defecte toestel vervangen. De garantieperiode vangt aan vanaf de datum van verkoop aan de consument.  Als bewijs hiervoor geldt de aankoopfactuur van de consument. Garantie is alleen overdraagbaar tussen consumenten onderling.

Een aankoopfactuur (koopbon) is een document waarop het volgende wordt vermeld:
– waar de aankoop heeft plaats gevonden;
– datum van aankoop;
– voor welk bedrag het toestel is aangeschaft
– Welk type toestel is aangekocht.

4. Garantie periode:
Merk
Blendtec              8 jaar
** Blenders kannen    3 jaar
Sanitas               2 jaar
**personenweegschalen 3 jaar
** IPL                3 jaar
Temptech              2 jaar
Airfree               2 jaar
Mill                  2 jaar
Korona                2 jaar
* weegschalen        5 jaar
Bodi-Tek              2 jaar
Rio                   2 jaar
Singer                2 jaar
*naaimachines         3 jaar
Alpina                2 jaar

Het geautoriseerde NXT Retail service- en reparatie centrum beoordeelt of er aanspraak gemaakt kan worden op de garantieregeling. NXT Retail draagt geen verantwoordelijkheid voor gevolgschade. De garantietermijn wordt niet verlengd of vernieuwd door uitvoering van garantiewerkzaamheden.

Garantie vervalt indien:
– Reparatie, vervanging of uitbreidingen aan het toestel zijn verricht door een niet door NXT Retail geautoriseerd servicebedrijf
– Het toestel naar het oordeel van NXT Retail is verwaarloosd dan wel onvoorzichtig en ondeskundig is gebruikt, behandeld en/of onderhouden, en/of er sprake is van normale slijtage
– Typenummers en/of serienummers en/of garantiestickers zijn beschadigd, verwijderd en/of veranderd
– Wijzigingen in de aankoopfactuur zijn aangebracht
– Schade is ontstaan door vallen, stoten en overige van buitenaf komende oorzaken, waaronder zand-en vochtschade
– De producten voor professioneel (horeca/zakelijk) gebruikt zijn

5. DOA (Defect on Arrival) voorwaarden
Indien bij eerste ingebruikname blijkt dat het product niet correct functioneert of een defect heeft, is er sprake van een ‘defect on arrival’ (DOA).
Deze producten kunnen worden verstuurd naar het door NXT Retail geautoriseerde service- en reparatie centrum (zie artikel 10). Indien u een apparaat als DOA aan wilt melden d.m.v. een verzending naar dit service centrum, houdt u dan rekening met het volgende;
– Maak het DOA apparaat makkelijk herkenbaar: markeer het apparaat duidelijk als DOA, bijvoorbeeld d.m.v. een papier met de vermelding “DOA” erop te bevestigen of in de doos bij te sluiten
– Indien een consument een apparaat retourneert binnen de gestelde DOA termijn en u dit apparaat omruilt voor een nieuw exemplaar,  meldt het DOA apparaat dan nooit als winkelvoorraad aan. Voeg in plaats daarvan een kopie van de aankoopfactuur van de consument bij het apparaat en meld deze aan als ‘DOA na verkoop”.

Na controle op de volgende criteria wordt het product omgeruild (indien voorradig) of gecrediteerd aan de dealer (of zijn inkoopkanaal)
– Product dient compleet, inclusief alle accessoires,  in originele verpakking worden aangeboden
– Product heeft geen gebruikssporen
– Consument meldt defect binnen 7 kalenderdagen na aankoop bij de dealer
– Dealer meldt defect binnen 14 kalenderdagen na aankoop bij service@nxtretail.nl
– Dealer levert product binnen 21 kalenderdagen na aankoop aan bij het geautoriseerde service centrum
– Product is verkocht door NXT Retail Benelux B.V.
– Kopie aankoopfactuur dient bijgevoegd te zijn
– Duidelijke klachtomschrijving

Producten die niet voldoen aan bovengenoemde criteria komen voor reparatie in aanmerking.
Uitgesloten zijn:
– Demo-/showroommodellen
– Val-, stoot-,vocht- en/of transportschades

6. Transportschade
De winkelier heeft de verantwoordelijkheid om binnenkomende goederen direct te controleren op transportschade. Omdat het praktisch niet mogelijk is om elk product afzonderlijk uit te pakken, beperkt de verantwoordelijkheid zich tot controle op doosschade. Doosschade moet binnen 24 uur na ontvangst gemeld worden.
Voor leveringen vanuit het NXT Retail magazijn bij de afdeling Service middels service@nxtretail.nl
Voor leveringen van een distributeur of groothandel via de desbetreffende leverancier. Houdt hierbij rekening met de reclamatie voorwaarden van de distributeur.
Voor retour geleverde reparaties via het onderhavige Service en Reparatie centrum.

7. Blendtec
Defecte Blendtec blenders dienen door de klant of de dealer zelf te worden aangemeld bij service@nxtretail.nl
In deze aanmelding dient te staan:

– Type nummer & kleur
– Naam & plaats dealer/winkel;
– Naam consument;
– Aankoopdatum
– Serienummer
– aantal blends

Obv deze aanmelding wordt bekeken of het apparaat naar het reparatiecentrum van Blendtec dient te worden verstuurd. Indien ja, dan ontvangt de consument hiervoor een retourlabel.

8. Geautoriseerd Service en Reparatiecentra
Defecte NXT Retail producten dienen door de klant of de dealer zelf te worden verstuurd naar het geautoriseerd Service en Reparatiecentra.  Als uitzondering geldt hierop de producten van Sanitas en Korona en specifieke producten van Temptech zoals in artikel 7 omschreven is.

Service & reparatie centrum voor de merken Temptech en Airfree:
CE Repair services Mijdrecht
Nijverheidsweg 19E
3641 RP Mijdrecht
088-3425200 (keuzeoptie 2)
mijdrecht@cerepair.nl

Service & reparatie centrum voor de merken Mill, Rio en Bodi-Tek:
Dimass Group B.V
Attn: NXTR-599
Roermondseweg 28
6081 NV  Haelen
Tel 0412-745370
service@nxtretail.nl

Service & reparatie centrum voor het merk Singer:
Technische dienst Singer
KMO zone Molenheide 4081
BE – 3520 Zonhoven
België

Via bovenstaand telefoonnummers en email adressen kan tevens navraag naar de status van een reparatie worden gedaan.

9. Accessoires en onderdelen
Ontbrekende accessoires kunnen binnen 5 kalenderdagen na aankoop worden aangevraagd via service@nxtretail.nl

Disclaimer:
Omdat voorwaarden zonder voorafgaande aankondiging kunnen veranderen kunnen aan dit document geen rechten worden ontleend. Indien u vragen heeft n.a.v. de inhoud van dit document dan raden wij u aan contract op te nemen met NXT Retail via service @nxtretail.nl of via uw vertegenwoordiger of servicekanaal.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]